1985: Het idee

De geschiedenis van Givani Cosmetics keert ver terug in de tijd.

Guido Stevens werd in 1948 geboren in de regio van het Westvlaamse Brugge. Zijn leven is gekenmerkt door de passie van het verkopen.

In zijn eerste werkervaringen heeft hij als internationale handelsreiziger de wereld in al zijn schoonheid en geheimen leren ontdekken. Zo ziet hij in de jaren tachtig aloë vera plantages in Spanje (Andalusia), speciaal aangelegd voor de cosmeticawereld. In Costa Rica ziet hij voor het eerst jojoba-plantages waarbij de olie van de vruchten een heilzame werking op de huid heeft.

In 1985 besluit hij om zijn commerciële kennis te verzilveren door een eigen cosmeticamerk te ontwikkelen: Givani cosmetics, een natuurlijk cosmeticaproduct verkocht via home parties en de typische gratis gelaatsverzorging.

3 jaar heeft het geduurd vooraleer de eerste Beauty Meeting gegeven werd. Met een gamma van slechts 28 producten verkocht hij op de eerste workshop op 9 oktober 1988 voor 13.809 Belgische franken.

Givani Cosmetics was geboren.

Samen met zijn echtgenote Ginette Vanneste bouwt hij een verkoopsteam uit over gans België.

 
1995: District Aalst

 

Katrien VANHOVE, sinds 1993 Beauty Consultant in de regio Aalst, krijgt de kans om na 2 jaar een dochterbedrijf te starten. Als districtmanager wordt zij verantwoordelijk voor Midden en Oost België. Jarenlang bewijst zij dat eenvoud en respect vele deuren opent. Het vertrouwen die zij krijgt bij vele medewerksters heeft GIVANI helpen groot worden.

 

Givani Training Katrien


2008: Sleuteloverdracht naar dochters Kelly en Ellen


Op hun beurt krijgen de dochters van Guido Stevens, namelijk Kelly en Ellen, ook opgegroeid tussen de cosmetica en de party-verkoop, de kans om zich te bewijzen.
Vol overgave brengen zij gedurende 10 jaar vernieuwing binnen GIVANI.

 

Givani Pand Oordegem


2016: Givani Cosmetics wordt volwassen

 

Vanaf 2016 wordt GIVANI Cosmetics door Rapide International BV grondig onder handen genomen. Dankzij innovatieve ontwikkelingen in eigen laboratorium wordt er een heel nieuw gamma aan producten ontwikkeld.

Met een vernieuwd logo en nieuwe, trendy verpakking is een eigentijdse uitstraling gecreëerd. Dankzij de productie in eigen beheer is er een nieuw tijdperk voor GIVANI aangebroken.

Givani Cosmetics goes international.


Katrien VANHOVE, jarenlang de stuwende kracht in België, krijgt de sleutel overgedragen van Kelly en Ellen.


Een mix van commerciële ervaring van de hoofdzetel-producent in Nederland en verkoopervaring van het Belgisch dochterbedrijf, staat garant voor een vernieuwd, jong en dynamisch bedrijf.

 

Het verkoopsysteem van GIVANI is een unieke systeem waarbij klanten aan de hand van een gratis gelaatsverzorging of een gratis maquillage zichzelf leren verzorgen of maquilleren.

 

De workshops, zoals ze door GIVANI genoemd worden, gebeuren in een aangename huiselijke sfeer, onder familie, vriendinnen en collega’s met volop persoonlijke aandacht en zonder aankoop verplichting. Een heerlijke manier om het patroon van de dagelijkse drukte en stress even te doorbreken en tijd te nemen voor jezelf en voor elkaar.

 

Dit wordt nu aangevuld met de snelle en eenvoudige mogelijkheid tot nabestellen via de persoonlijke Givani webshops van onze Consultants. Op deze manier bieden wij onze klanten 24/7 de mogelijkheid onze producten te bekijken en te bestellen.

 

De producten zijn natuurlijk, hoogwaardig en betaalbaar. Zo probeert GIVANI een ruim publiek te bereiken: jong en oud, man of vrouw.